diumenge, 18 de novembre del 2012

ELS VERBS










ACTIVITAT 1

Indica quin tipus de verb tenen les frases següents: transitiu, intransitiu, copulatiu.


copulatiu
transitiu
intransitiu
Em vaig acostar a frec d'aigua.
   
L'home era un vell pescador.
   
Em va explicar que anava a dinar.
   
Vaig seure prop seu.
   
No recordo com es deia.
   
El Manel era metge.
   
M'explicava la seva pròpia vida.
   
La veu s'afeblia per moments.






ACTIVITAT 2
   




Determina quina funció fan els verbs en negreta de les següents frases.




transitiva
intransitiva
De seguida acabaré el tapís.
  
Acabava sempre tard
  
Baixava el pic lentament.
  
Baixava els últims esglaons.
  
Bufa amb més força.
  
No bufis l’espelma.
  
Mirava la pluja que queia a poc a poc.
  
Mirava cap al fons de la vall.
  
Obre, que fa calor!
  
Obre totes les finestres.
  







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada